A blog első éve, mi lesz jövőre?

A Forrás Marketing blogot azért indítottuk el idén nyáron, mert úgy láttuk, nemigen van hasonló célközönséget megszólító blog, és mint ilyen, hasznos lehet az adózási-számviteli vállalkozást működtetőknek. Számtalan blog szól a marketingről – vagy inkább már annak egy-egy speciális részéről –, és a dizájnról, vizualitásról is, de egyik sem ír kifejezetten könyvelőknek.

Egy blog első néhány hónapja az útkeresés, sajáthang-kialakítás és annak ideje, hogy besuszteroljuk a posztolást a már meglévő munkáink mellé. Ez nincs másképpen ezzel a bloggal sem.

Év végén érdemes megnézni, honnan hová jutottunk el.

A Google Analytics szerint a Forrás Marketing blogot élete első fél évében kicsit több mint 2000 egyedi felhasználó kereste fel, akik átlagosan két aloldalt néztek meg, és szintén átlagosan egy percet töltöttek a weboldalon. Vannak kiemelkedő forgalmú és kevésbé olvasott írások, ezekből szépen megmutatkozik, mire érdemes fókuszálni a jövőben. Messze a legnépszerűbb poszt az első, a 10 könyvelői kifogás a marketinggel szemben, ám nem e felett a poszt felett időztek a legtovább az olvasók. Hanem a Miért nem motiváltak a könyvelő munkatársak? és a Mutasd a csapatod, megmondom, ki vagy cikkek felett 2-2 percet. Jól teljesített még a Mire jó a Canva és hogyan használd? poszt, valamint a 3 közösségimédia-oldal, ha könyvelésben utazol.

Ebből vajon levonható-e az a következtetés, hogy egy könyvelőirodában a munkatársak megszerzése, megtartása, motiválása kihívásokkal járó feladat? Szeretnétek-e több munkáltatói marketingről olvasni?

Legyen-e részletesebb, gyakorlatiasabb tartalom a vizualitásról? Hogyan készítsen grafikákat, egyszerűbb weboldalakat egy könyvelő, vagy hogyan szervezzen ki ilyen feladatokat másnak?

Jó-e, elég-e a blog mint platform, vagy legyenek videós tutorialok, webinárok, esetleg tantermi és/vagy élő online napok egy-egy téma köré, ahogyan az a Vezinfó Kft.-nél igen gyakori?

Mivel ez a blog nekünk is egyrészt újdonság, másrészt nem az elsődleges elfoglaltságunk, hogy úgy mondjam: céges hobbitevékenységként, kíváncsiságból indult, ezért a blog nagyrészt seo alapon, organikusan terjedt, csak a facebookon hirdettük a posztokat, nem egetverő büdzsével, mégis több mint 88.000 facebook-felhasználóhoz jutottak el ezek a hirdetések. 20 blogposzt született, ami már nem kevés, és a segítségükkel szépen felkerült az oldal a Google térképére, épül a Forrás Marketing mint márka. Elindítottuk az Instagram-oldalunkat is, megjelent az első nyomtatott könyvünk könyvelői marketing témában, köszönjük, ha olvastad, ha nem, itt tudod megvásárolni.

Mindezekkel azt szerettem volna megerősíteni, hogy blogolni nem jelent űrhajóépítést, nem jelent erőn felüli munkát vagy költségvetést, és mégis – érdemi tartalommal – néhány hónap alatt már szabad szemmel jól látható eredményeket hoz.

Jövőre folytatjuk ezen az úton, és az igények alapján szeretnénk szűkíteni a témát, mert az idei év nemcsak magának a blognak volt alapozás, hanem a könyvelői marketinget is az alapokról építettük azoknak, akik eddig ódzkodtak az egésztől, és „csak” a könyvelői vállalkozásukat vitték.

Ha az év végi hajtáson túl és az újévi pezsgőbontáson innen van kedvetek írni, örömmel vesszük a véleményeteket az eddigiekről és hogy mire lenne szükségetek a jövőben a világbékén túl.

Jövőre veletek ugyanitt (és máshol is)! BUÉK!

Scroll to Top